4e reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joke wilbrink - WaarBenJij.nu 4e reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joke wilbrink - WaarBenJij.nu

4e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg joke

03 April 2017 | Suriname, Paramaribo

Dit keer een kort verslagje.
Ik schrijf dit verslag op onze kamer onder begeleiding van zang en geklap, want op dit moment is er een doopdienst aan de gang bij het zwembad. De mensen die gedoopt worden gaan echt kopje onder en natuurlijk gaat dat gepaard met zingen en klappen. Dus ben ik bezield aan het schrijven!

Wederom bedankt voor jullie reacties.
En ja, een rolstoel trekken door mul zand gaat makkelijker.
Die tip kreeg ik gelukkig ook toen ik daarmee aan het worstelen was.
Maar dat heet ook hier gewoon “trekken”.

Alles gaat z’n gangetje.
De regen is veel minder geworden en nu kunnen we
lekker doorschilderen. Sommige bewoners komen de hele ochtend kijken.
Eén van de bewoners neemt zijn tablet mee en onder de bezielende begeleiding van gospels zijn wij dan aan het werk. Arbeidsvitaminen, maar dan anders!
Ook het voorlezen, de huiswerkbegeleiding en de spelletjes
gaan gewoon door.
Verder is er niet zo veel gebeurd.
We zijn lekker uit eten geweest met Patrick en Hanneke in
een restaurant aan de Surinamerivier.
Dat restaurant ligt op de eerste verdieping en op de begane grond
waren leuke winkeltjes. Ik schrijf “waren”, want van de stuk of tien
is er nu nog ééntje in bedrijf.
Gister was ik in een supermarkt waar bijna geen klanten waren; er was weinig te koop en veel schappen waren leeg.
Allemaal een gevolg van de crisis.
De benzineprijs is met zo’n 10 à 15% verhoogd en ongetwijfeld zal
alles daardoor weer duurder worden. Het schijnt dat er weer demonstraties en
stakingen gehouden zullen worden. Als de werknemers van de busjes gaan staken, ligt het hele openbare vervoer plat….
Het is echt zwaar voor de bevolking.
En dan gaan wij, heel decadent, komend weekend naar het binnenland.
Tja, het is oneerlijk verdeeld in de wereld.
Van de andere kant steunen we op die manier de economie hier zullen we maar zeggen.
O ja, we zijn nog naar een kerkdienst geweest waar we op niet zo stevige kunststof stoeltjes zaten. Alles heel ongedwongen en vrolijk. Op een gegeven moment vroeg iemand aan Ad: “Zal ik u dubbelzetten”?
Hij plaatste een stoeltje op de stoel waar Ad al op zat, zodat het risico van erdoor zakken getackeld was! Ik mocht blijven zitten:)
Hier laat ik het bij voor deze keer.
Tot de volgende keer!

• 03 April 2017 - 22:32

Henny Post:

Zo,het zit er dus weer op, jullie hebben behalve goed werk en veel nuttige dingen nu tijd voor een beetje ontspanning.
    Geniet van deboottocht of de vlucht in het klein vliegtuig, maar je ziet de jungle zo mooi beneden . Ik ben nu in Chili, mijn hemel wat een mooi land. Heel gezellig bij mijn zoon, hij laat me heel veel zien ,zeer interessant.. nog een week en dan weer naar huis ook fijn. Hebben jullie al onderdak gevonden ? Goede reis verder en tot ziens , hartelijke groet, Henny

• 04 April 2017 - 11:49

Henny Wilbrink:

Goed te horen van jullie. Geniet van de mooie dingen! Groet Henny

• 04 April 2017 - 14:09

Marij De Barbanson:

Hallo wereldreizigers! Leuk weer van jullie te horen. Inderdaad jullie steunen ook het project, dus geen schuldgevoel en genieten van wat er te bieden valt! Hier gaat het zijn gangetje, binnen niet al te lange tijd komen Lidy en kleine Kai, we verheugen ons. Jullie zullen hun ontmoeten t.z.t. Fons gaat voor de zoveelste keer verhuizen, ze hebben een huis gekocht en zijn er blij mee. Wel in dezelfde omgeving, maar alles een beetje dichter bij.We willen echt dit jaar proberen te gaan, sparen...sparen....sparen....Nou we zien elkaar zeer spoedig, geniet van de resterende tijd en kom gezond weer huiswaarts!! Liefs van Max en Marij

• 04 April 2017 - 19:13

Mariline:

Vreselijk, dat het zo slecht is gesteld met alles. Treurig. Veel plezier in het binnenland en misschien tot ziens op 5 mei.

• 04 April 2017 - 20:58

Tom:

Hoi Joke en Ad,

Geniet zo lang het kan! Nog eventjes en dan weer terug naar het oude vertrouwde Nederland. Tot snel ziens in ... Belgie! Save the date: 10 juni. Uitnodiging volgt nog!

Warme zonnige lentegroet,

Tom, Nicole

• 06 April 2017 - 16:37

Corrie De Bruin:

Hoi Ad en Joke
    Leuk weer wat van jullie te horen en jammer
    Dat het daar. Niet zo goed gaat.
    Maar ja ups en downs en jullie doen in
    Ieder geval goed werk en steunen ze op
    Die manier toch.
    Genietvan de mooie natuur en leuke trapjes.
    Tot horens!
    Liefs ,Corrie

• 11 April 2017 - 12:23

Sonja:

Dat muurtje ziet er echt mooi uit. Top werk verricht!
    Lekker weekend in de binnenlanden gehad? Lieve groetjes.

• 18 April 2017 - 16:38

Henny Post:

Terug uit Chili. Prachtig land alleen zo droog .....In Suriname is het mooi groen. In Chili regent het misschien één week per jaar.
    Als je een tuin met gras hebt, moet je iedere dag sproeien anders wordt het gras bruin.

Fijne dagen daar in het Zuiden,

hartelijke groet. Henny