4e reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joke wilbrink - WaarBenJij.nu 4e reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joke wilbrink - WaarBenJij.nu

4e reisverslag

Blijf op de hoogte en volg joke

21 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen,
Dit is alweer ons een na laatste reisverslag!
Ons vrijwilligerswerk zit erop en we genieten nu van onze vakantie.
De laatste weken bij Stichting In de Ruimte zijn omgevlogen!
We hebben keihard gewerkt om alles af te krijgen en dat is bijna gelukt.
De babykamer en de babybedjes zijn klaar en het traliewerk
van het trappenhuis staat in de grondverf. Helaas konden we dat niet meer aflakken,
maar het ziet er al veel beter uit dan hoe het was.
Helaas werd ik weer ziek, twee dagen in bed, snipverkouden en koortsig.
Naweeën van Zika of toch iets anders????
Gelukkig was ik ‘s zaterdags wel weer zover opgeknapt dat ik met de tweede groep bewoners meekon met het uitje dat wij voor ze georganiseerd hadden. We gingen naar Surinam Bird Paradise, waar ik in mijn vorige verslag over heb geschreven. Niemand kende het en zowel de bewoners als de begeleiders hebben er met volle teugen van genoten. De donderdag daarvoor ging de eerste groep en toen was ik dus geveld. Daar baalde ik stevig van, gelukkig kon Ad wel mee. We moesten de bewoners wel verdelen in twee groepen i.v.m. het vervoer en het aantal begeleiders. Natuurlijk werd er ook gezorgd voor een natje en een droogje.

Riet, de andere vrijwilligster, ging de donderdag voordat wij weggingen terug naar Nederland en daarom “vierden” we samen met haar ons afscheid. De laatste vrijdag voor Riet vertrok was er een bingo-avond voor de bewoners waar ze door haar en ons extra getrakteerd werden op lekkers, heel gezellig!
Zondagavond kregen we een etentje aangeboden door Hanneke en Patrick. Dat was èn erg lekker èn erg gezellig. We hebben zelfs nog even gedanst!
En woensdagmiddag werd er tijdens een bijeenkomst door de bewoners officieel afscheid
van Riet en ons genomen. Er werd gezongen, gebeden en Vanessa deed zelfs een dansje voor ons! Het was ontroerend.
Maar natuurlijk waren we de laatste vrijdagavond ook weer van de partij. Patrick had een “Hollandse” avond georganiseerd, met blokjes kaas en gehaktballetjes! We, maar vooral Ad, hebben zelfs nog met de bewoners gedanst! Ad draaide de rolstoelen rond alsof het niks was.
Dus wij hadden in feite 3x een afscheid!
We kijken terug op een hele fijne tijd waarin we lekker bezig zijn geweest met
schilderen, huiswerkbegeleiding, voorlezen en spelletjes doen met de bewoners en het maken van drie protocollen voor de stichting.
Zowel zij als wij hebben ervan genoten en ze willen erg graag dat we terugkomen……

En nu…. Vakantie!
We zijn zaterdag 12 maart naar een appartement in Paramaribo gegaan, lekker op loopafstand van het centrum.
Heerlijk even relaxen!
Afgelopen woensdag zijn we voor een weekje naar Aruba gegaan.
We hebben daar zo’n 25 jaar geleden gewoond en het is heel leuk om de oude plekjes weer
op te zoeken! Er is wel heel veel veranderd, maar de blauwe zee en de wind zijn nog steeds hetzelfde:)
In onze ogen is er veel ten goede veranderd: veel minder rommelig, welvarender, de infrastructuur is beter en echt, je kunt er alles krijgen!
Wat we minder vinden is het grote aantal malls en hotels.
Alles is gericht op het toerisme, vooral op de passagiers van de enorme cruiseschepen die
dagelijks uitgespuugd worden en op de Amerikanen.
Maar we genieten, de mensen zijn nog steeds erg vriendelijk, alles gaat lekker relaxt en het weer is super!!!!!
Wat heel leuk is, is dat we een oud-leerlinge van Ad hebben ontmoet met haar man.
We hebben samen wat gedronken en het was erg gezellig.
Natuurlijk gaan nog meer oude bekenden ontmoeten, met ex-collega’s van Ad hebben we al afspraken gemaakt.
Nou lieve mensen, dat was het voor deze keer.
Als onze vakantie er helemaal op zit, schrijf ik nog een laatste verslag.

Weer bedankt voor alle reacties en medeleven!

PS. Foto's volgen later!
Eindelijk geplaatst 26-03!

• 21 Maart 2016 - 17:20

Gertie:

Geweldig dat jullie met zo veel plezier zoveel goeds voor de kinderen hebben kunnen doen.
    En nu maar lekker vakantie vieren, jullie hebben het verdiend! Leuk om dan ook nog oude bekenden tegen te komen.
    Veel plezier en tot ziens,

Gertie

• 21 Maart 2016 - 17:49

Corrie En Co:

geniet van jullie vakantie, jullie hebben het weer verdiend!! wij vertrekken a s zondag voor 20 dagen naar Nepal, ook weer spannend!! tot ziens, groetjes uit Enkhuizen.

• 21 Maart 2016 - 21:14

Rob En Coleta:

Fijn dat jullie zo veel hebben kunnen doen.
    Geniet nu maar van een verdiende vakantie.

Gr Rob en Coleta

• 22 Maart 2016 - 09:36

Corrie De Bruin:

Dag Ad en Joke
    Gezellig om jullie verslag weer te lezen,en fijn dat jullie het zo naar je zin hebben
    Geniet van de vakantie en het terugzien van oude vrienden.
    Tot horens Lieve groet Corrie

• 22 Maart 2016 - 11:35

Lisette En Frits:

Geniet van jullie vakantie! Dat verdienen jullie helemaal na die drukke weken.

• 22 Maart 2016 - 11:52

Henny:

Mooi om te horen. Geniet nog lekker even!

• 24 Maart 2016 - 15:05

Tom: