Derde Reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joke wilbrink - WaarBenJij.nu Derde Reisverslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van joke wilbrink - WaarBenJij.nu

Derde Reisverslag

Blijf op de hoogte en volg joke

28 Februari 2016 | Suriname, Paramaribo

Het is weer de hoogste tijd voor een nieuw reisverslag.
Weer bedankt voor alle reacties, die doen ons goed:)
Het is wat later geworden dan gedacht, maar we hebben
een goed excuus: we zijn allebei ziek geweest.
Jawel, ondanks insmeren en het branden van wierook,had het Zikavirus ons ook in de greep en nog wel tegelijkertijd.
Ik zat van kop tot teen onder de uitslag, Ad minder,
en verder hadden we last van griepverschijnselen. Vooral ik
had last van jeuk, dat vond ik nog het ergste.
Verder viel het erg mee hoor.
Na een kleine week waren we weer de oude.
Onze werkzaamheden hebben dus even stilgelegen, maar
we hebben afgelopen week dubbel zo hard gewerkt met het gevolg
dat de babykamer, op schoonmaken na, helemaal klaar is!
De babybedjes staan in de primer, we hopen die komende week af te maken.
En dan het traliewerk in het trappenhuis nog…….
Een aantal bewoners is hard aan de slag gegaan om de oude verflagen eraf te krabben en ze hebben dat zo goed gedaan dat het al bijna helemaal kaal is!
Alleen de moeilijke plekjes moeten nog gedaan worden, daar konden ze niet goed bij.
We hopen alles af te krijgen, maar de tijd dringt….
Nog maar twee weken….

We zitten nu op de veranda van een appartementje in een klein vakantieoord: Bloemendaal!
Bloemendaal ligt aan de Saramaccarivier, vlakbij Groningen.
Hoe Nederlands kan je het hebben, zeker gecombineerd met alle regen die ook hier regelmatig valt!Samen met Patrick, Hanneke, Judith, Timothy en Riet zijn we een weekendje weg. Het regent ook nu weer jammer genoeg, hopelijk is het dadelijk droog want we gaan een boottochtje met picknick maken als afsluiting.
Het is hier heerlijk rustig, er is een mooie tuin, een heerlijk zwembad met terras en, niet onbelangrijk, een goede kok die heerlijk kookt!
Dus we genieten er evengoed van.
Gisteren zijn we, in plaats van een wandeling in Groningen die niet doorging vanwege de door de regen slecht begaanbare wegen, naar “Suriname Bird Paradise” geweest.
Het is een soort park met heel veel vogels, maar ook andere dieren zoals kikkers, schildpadden, slangen, zelfs een grote anaconda!, een tapir, een ocelot en een hertje.
René Graanoogst is de eigenaar. Hij is een erkend exporteur van vogels, maar vangt ook vogels en andere dieren op. Hij is grote volières aan het bouwen, waar allerlei Surinaamse vogels in de toekomst “vrij” rond kunnen vliegen en je als bezoeker rond kunt lopen.
Er is er al één klaar en het is een genot om daar rond te wandelen, ook de beplanting is prachtig.
De tuin is ook erg mooi aangelegd. Daarin staat een grote loods met allerlei vogels in kooien voor de export, een gebouwtje waarin slangen en kikkers huizen en kooien waarin de andere dieren zitten. De plannen die Eric heeft zien er goed uit; als alles gerealiseerd is, is het de naam zeker waard.

Gelukkig konden we genieten van het laatste boottochtje met picknick.
Het is zo goed als droog gebleven en de kok had weer goed zijn best gedaan.

Nu zijn we weer terug bij “In de Ruimte” en na een heerlijk relaxt weekendje gaan we morgen weer met volle kracht aan het werk.
Tot zover, lieve groet uit Suriname!

• 28 Februari 2016 - 23:34

Irene Keizer:

Ha Joke en Ad,

Jullie hebben het behoorlijk te pakken gehad zeg. Wat een narigheid. Ik schrik daar wel van, het Zikavirus! Jullie lijken het weer te boven te zijn, gezien het verder opgewekte bericht van Joke. Nog twee weken hard werken en heerlijk genieten, met wat onvermijdelijke regen zo nu en dan.

Lieve groet,
    Irene

• 28 Februari 2016 - 23:46

Corrie En Co:

hallo Ad en Joke, goed van jullie te horen. Letten jullie wel een beetje op jullie zelf? Hier alles goed. Druk met de voorbereiding voor Nepal. Nog 4 weken!!!! Succes met alles, lieve groet uit Enkhuizen.l

• 29 Februari 2016 - 08:42

Henny:

Leuk weer te horen van jullie. De tijd gaat hard! Een goede tijd nog. Groetjes.Henny

• 29 Februari 2016 - 09:42

Mia:

Wat vliegt de tijd! Nog maar twee weken! Wat vervelend dat die mug jullie te pakken heeft genomen. Ik begrijp dat je daar dus flink ziek van kan worden. Maar ja, dat hoort bij het zijn in de tropen.
    Geniet van de resterende tijd in Suriname. Liefs, Jos en Mia

• 29 Februari 2016 - 13:41

Marian Morsch:

hallo Ad en Joke, laten jullie dat virus wel daar i.v.m. zwangerschap Olga. Wat vervelend dat jullie het opliepen. Nog 2 weken daar en dan nog lekker even ergens naar toe. Genieten hoor, die regen moet maar even wachten tot jullie weer terug zijn.
    Groet marian en gerard.

• 29 Februari 2016 - 19:46

Rob En Coleta:

Hoi Joke en Ad

Fijn dat jullie weer opgeknapt zijn.
    De vorige keer is het niet gelukt om te reageren .
    We blijven jullie volgen.
    Nog een paar fijne weken.

Gr Rob en Coleta

• 01 Maart 2016 - 10:14

Sonja:

Wat goed, dat de bewoners meehelpen met het opknappen. Toppertjes!
    Lieve groetjes, Sonja.

• 01 Maart 2016 - 11:28

Greet :

Gelukkig dat jullie weer hersteld zijn van zika! En daarna konden jullie weer vol energie aan de slag.
    De foto's en het verslag geven een mooi beeld van jullie werkzaamheden. Vooral het verven geeft veel voldoening, hè. Wat knapt het lekker op!
    Geniet maar van alles!
    Groetjes; Greet.

• 04 Maart 2016 - 13:38

Corrie De Bruin:

Hallo Ad en Joke.
    Regen bij jullie ook regen bij ons echt Maartsebuien.
    Maar de sneeuwklokjes staan in volle bloei dus de lente
    Komt eraan.
    Wel even schrikken van het zikavirus,gelukkig zijn jullie weer beter.
    Ja wat gaat de tijd hard,heb je toch als je het naar je zin hebt.
    Weer bedankt voor het verslag en geniet van alle leuke
    Belevenissenen straks van de vakantie.
    Liefst tot horens. corrie.

• 05 Maart 2016 - 17:10

Loes:

Gelukt dus om jullie reisverhaal alsnog te openen. Gelukkig dat jullie het vervelende muggenvirus teboven zijn.
    Leuke foto's van het harde werken wat jullie doen en trouwens ook die van het uitstapje met de kikker. Heb weer genoten van jullie verhaal en foto's, net of ikzelf op reis ben. Ik wens jullie nog een prettige tijd, hopelijk zonder regen. ps Zitten die muggen ook in Uganda??

• 07 Maart 2016 - 16:25

Margreet Ranzijn:

Hoi Joke,

Jammer van het ziekzijn: je wordt inderdaad daar lekgeprikt door de muggen. Maar je hebt het overleefd en jullie kunnen weer genieten. En...inderdaad regentijd hoort ook bij Suriname. Veel plezier nog.

Groet,
    Margreet.

• 09 Maart 2016 - 20:07

Tom:

Geniet zo door!!! Dan kunnen wij hier ook meegenieten met jullie Surinaamse belevenissen!

Groeten,

Tom

• 10 Maart 2016 - 12:55

Nicole Regemortels:

Gelukkig hebben jullie het Zikavirus overwonnen !
    Geniet nog verder van jullie verblijf.

Lieve groetjes,
    Nicole